ponedjeljak, 3. studenoga 2014.

Akne kod odraslih



   Iako su akne karakteristične za pubertet i srednjoškolske dane, mnogo žene ih dobiju i u odrasloj dobi. Ja sam nažalost jedna od njih, imam 23 godine i zadnje tri godine imam problema sa aknama. Iako se sad stanje poboljšalo opet se javljaju ponekad. Uzroci pojave akni  u odrasloj dobi mnogu da budu brojni, od stresa, raznih poremećaja, hormona, životnih navika, ishrane itd.

Glavni uzroci:

1.    Stres

   U najvećem broju slučajeva je stres uzrok pojave akni. Hronični stres uzrokuje povećanu produkciju hormona koji se zove kortizol. Povišene razine kortizola u krvi uzrokuju i povećanje razina testosterona, koji pojačava lučenje žlijezda lojnica. Zbog toga se izumrle ćelije zadržavaju unutar folikula kože i bakterije počinju da se razmnožavaju. To dovodi do upale i nagomilavanja gnoja i tako nastaju akne. Povišena razina kortizola također uzrokuje i debljanje jer se šećer i ugljikohidrati iz hrane  ne sagorijevaju, nego se spremaju u masne stanice. To se rezultira taloženjem sala u području struka i bokova. Stres je uzrokovao pojavu akni kod mene, ali sam potrošila mnogo novca na razne pretrage i preparate dok se to nije ustanovilo.



2.    Kontracepcija

   Još jedan od tipičnih uzroka pojave akni jesu kontracepcijske pilule ( uglavnom progesteronske), kao i prestanak njihove upotrebe. Svaka drastična promjena hormona može utjecati i na kožu naravno. Također neki stručnjaci vjeruju da trend sve ranije pojave prve menstruacije utječe na pojavu akni. Prije su djevojke dobijale prvu menstruaciju sa 15 il 16 godina a danas  djevojčije dobiju vec u desetoj godini. U određenoj fazi menstrualnog ciklusa povećava se nivo testosterona, što također može uzrokovati pojavu akni. Zbog toga što se nije mogao utvrditi uzrok pojave akni kod mene, doktorica mi je preporučila da uradim ultrazvuk jer je sumnjala da imam policistične jajnike. Međutim, to nije bio problem pa sam dobila kontracepcijske pilule da mi se stabilizuju hormoni. Pila sam ih 4 mjeseci, a pilule ne samo da nisu jeftine ( 23 KM kutija), nego nisu bile od pomoći u liječenju mojih akni. Nikako nemojte uzimati pilule na svoju ruku jer one mogu biti jako opasne. Postupak je takav da dobijete uputnicu od ginekologa za vađenje krvi i raznih hormona. Nakon dobijenih rezultata se vraćate na konsultacije i dobijete recept ukoliko su vam nalazi dobri, i ukoliko niste gojazni i ne pušite cigarete.

3.    Loše navike
Nošenje previše teške šminke, odnosno pudera koji zatvara sve pore i ne dozvoljava koži da diše i to uzrokuje nastanak akni. Dobro pripazite tokom kupovine pudera, bolje je kupiti i BB kremu nego maltretirati kožu koja je svakako osjetljiva. Pušenje i ishrana  
 ( masna hrana, mlijecni proizvodi i slatkiši) mogu imati veliki utjecaj na pojavu nečiste i problematične kože. Ukoliko primjetiti da vam se koža pogorša prestanite sa konzumacijom određenih prehrambenih proizvoda. Važno je da pijete mnogo vode, čajeva (najbolji je zeleni čaj), te de bavite nekom fizičkom aktivnošću, jedete mnogo voća i povrća. Ja sam prestala jesti slatkiše skroz, jedem samo čokoladu od 75% kakao udjela, mlijeko ne pijem nikako, a pušenje nikako ne dolazi u obzir.


Da li je još neko imao iskustva sa aknama, i koji su vaši savjeti? U sljedećem postu pišem o prirodnom tretmanu koji koristim za liječenje akni

Nema komentara:

Objavi komentar